Alla inlägg den 15 januari 2018

Av Ingrid Skansen - 15 januari 2018 11:49

Som rubriken lyder kommer jag att "låsa"
vissa inlägg i fortsättningen.
Anledningen är den att det finns så mycket
mer "känsligt innehåll", som jag gärna delar,
men inte med HELA vida världen.
Så det kommer att finnas ett lösen till er
som är intresserade de gånger jag låst bloggen.
(bara att höra ev er isåfall)

När man fått så mycket possitiv respons på
det jag skrivit hitills, tänker jag inte sluta
skriva, tvärtom..
Är jätteroligt att det finns sådant intresse för
alla saker som rör sig inuti mitt huvud.. då jag
knappt börjat gräva på djupet, utan bara skrapat
lite på ytan av allt som finns ..

När vi ändå är inne på ämnet "intresse".
Vad är intresse för er?

"Det finns inget enklare sätt att
inse att intresse saknas,
än just ointresset."

Det var en bekant som la ut en bild häromkvällen,
på fb eller instagram där texten löd:

"Jag hoppas att du blir förälskad i någon som
aldrig låter dig somna i tron om att du är
ouppskattad"

Det finns ju de som är mer intresserade i vad
grannfrun, eller någon annan längre bort pysslar med,
än sin egen familj.
Vem som lagt ut vad på fb, med diverse ointressant
babbel om te, tv, mat, snor, hosta osv..
Istället för att fråga sin egen käresta hur dagen varit.
Det är sorgligt.

Bara för att "man ser varandra varje dag", betyder det
inte att man är mindre intressant, eller på något vis
"tas förgivet".
Jag tror många behöver tänka till lite där..
Om det ska bli någon LYCKA i grund & botten   

Själv är jag MEST intresserad i min egen familj,
först & främst.
Sen kommer övriga världen på plats nr 2.

Men så är inte fallet för alla.

Det är väl där det där "ointresset" kommer in.
Oviljan att se & uppskatta det man själv har.

Tänk om man bara kunde vifta med en pekpinne
till alla "insnöade" människor:
Uppskatta det ni har!
Prioritera de människor ni VILL ha omkring er.
Kan lova er att det finns inte en människa som
stannar kvar till sista dagen, utan någon slags
uppskattning & VISAT INTRESSE.

Där kommer den där elden in igen..
Om man inte håller den vid liv, slocknar den.
Rakt av.
Inte kanske.
Den tvärdör!
Bara slut kvar!


Det kostar inget att säga " TACK FÖR MATEN!"
"KÖR FÖRSIKTIGT!" ,"TYCKER OM DIG!"
"VAD FIN DU ÄR!", "VILL DU HA NÅGOT?"
Men det betyder fan så mycket!
Bara det enkla att man SER varandra.

De flesta lever i en stressad vardag, där man
mest springer om varandra (som i den här gården)
DÅ är det EXTRA viktigt att ta vara på den lilla tid
man får tillsammans.
Att avsätta en viss stund, som bara är för varandra.

Det borde ligga i allas intresse att få en lyckligare
fru/make/sambo.. det gynnar liksom alla i slutet.
Hand i hand..

Bara ett tips på en lyckligare framtid!

Om man vill...
 

Presentation


Det viktigaste i livet är att må bra. Där inne. På riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards