Direktlänk till inlägg 13 januari 2018

Fläsklägg på menyn!

Av Ingrid Skansen - 13 januari 2018 13:48

Idag puttrar det bokstavligt två fläskläggar
på spisen, i timtal..
Självklart är det från kött från gården, ska
bli spännande att smaka & känna skillnad.

Haft så trevligt besök man bara kan ha,
av Fia & Tim med finaste barnen.  
Errol slocknade direkt dom for hem.

Så nu passar man på att "vila" lite, medan
både barnen sover.
Maken kämpar med hästtransporten & det
sista som ska fixas med den innan
besiktningen på måndag.
Som han slitit med denna hästtransport..

Sen väntas det tillökning om allt går
som planerat till slutet på nästa vecka.
Galten Egon ska få flytta hit & göra Frida
sällskap & tillgodose sina behov ..
(fri tolkning på de behoven, hahaha)

Även en bagge kommer med, enligt planerna..

Så mycket mer smått på gården,
lär det bli i framtiden..är tanken   

Ja, det var nog allt för stunden,
Ta hand om er därute!

Alla vet vad som händer om man 
inte håller en eld vid liv, väl?
-Japp, den slocknar! 
Så, KEEP IT ALIVE!
          


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid Skansen - 23 januari 2018 13:06


Nu har några dagar runnit iväg igen..Det har räckt med att jag så mycket som nosatpå tanken att sätta mig ner & blogga, så har det kommit göromål som på räls, vagn eftervagn innehållandes allt annat än avslappning& bloggtid, i ett enda evighetslångt ...

Av Ingrid Skansen - 20 januari 2018 12:38

         När man börjar kartlägga lite vad som gör en ledsen & vad som gör en glad, överväger förhoppningsvis de glada stunderna.En grå dag är inte rolig alltså, men om man kan vända den till en ljus dag, där man åtminstone kan se tillbaka & tänka ...

Av Ingrid Skansen - 15 januari 2018 11:49


Som rubriken lyder kommer jag att "låsa" vissa inlägg i fortsättningen.Anledningen är den att det finns så mycketmer "känsligt innehåll", som jag gärna delar, men inte med HELA vida världen.Så det kommer att finnas ett lösen till er som är intressera...

Av Ingrid Skansen - 14 januari 2018 10:52


Allt det där man skulle vilja göra om tiden fanns.Jag skulle vilja lära mig skruva mer med bilar, (har ju gift mig "rätt" för det iallafall)  lackera vore skoj.Fixa bort rost..Sen skulle jag vilja bli drottning på att backamed diverse stora släp osv....

Av Ingrid Skansen - 12 januari 2018 22:03


Idag var jag med om märklig upplevelse.Åkte "hem" till Floa för att ta ett sista farväl av en väldigtspeciell och god människa.För att närvara vid en begravning av det slag jag gjorde, borde en iskyla ha lamslagit min kropp, men istället fylldesjag a...

Presentation


Det viktigaste i livet är att må bra. Där inne. På riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards